2023-02-02, 0 Komentarzy
Zalety portali nieruchomości
W jaki sposób najlepiej eksplorować rynek nieruchomości? Niezależnie od tego, którą stroną transakcji jesteś, czyli czy szukasz lokalu czy może klienta na lokal, masz do wyboru kilka opcji. W praktyce obecnie sens mają zaledwie trzy: skorzystanie z usług pośrednika w obrocie nieruchomościami, ogłaszanie się na lokalnych grupach (np. na Facebooku) lub skorzystanie z portalu nieruchomości. W tym artykule omawiamy zalety tego ostatniego rozwiązania. Należy pamiętać, że jest ono również fundamentem działania większości agentów, a u tych mniej doświadczonych i skutecznych ich praca często ogranicza się właśnie do działań na którymś z wiodących portali.
Szeroki wybór ofert nieruchomości.
Na stronie portalu klienci mogą w jednym miejscu znaleźć różne rodzaje nieruchomości, takie jak mieszkania, domy, działki, magazyny itp. na jednym portalu. Liczba ofert danego typu jest duża, dzięki czemu można je porównywać i wybrać tę, która najlepiej spełnia ich potrzeby. Szeroki wybór ofert również oznacza, że istnieje większa szansa na znalezienie odpowiedniej nieruchomości, co jest korzystne zarówno dla kupujących, jak i dla sprzedających.
Łatwa nawigacja i filtrowanie ofert.
W portalu można łatwo przeglądać oferty, korzystając z różnych kryteriów, takich jak cena, rozmiar, lokalizacja itp. Pozwala to skupić się tylko na ofertach, które spełniają kryteria, co przekłada się na oszczędność czasu. Portale z ogłoszeniami zazwyczaj zawierają również opcję wyszukiwania zaawansowanego, dzięki którym możliwe jest filtrowanie ofert zgodnie z wieloma kryteriami i parametrami, nawet dosyć szczegółowymi, takimi jak chociażby wyposażenie budynku w windę.
Możliwość zapisania ogłoszeń i śledzenia ich.
Zapisanie interesującego ogłoszenia i wrócenie do niego w późniejszym czasie pozwala lepiej zorganizować cały proces poszukiwania. Z kolei śledzenie ogłoszeń daje możliwość automatycznego kontrolowania ich statusu, w tym na przykład czy cena została zmieniona czy też czy nieruchomość jest już sprzedana (w razie zmiany portal wysyła nam maila lub sms-a). To ułatwia nie tylko porównanie wybranych ofert, ale też zorganizowanie ich kolejności w procesie decyzji o zakupie.
Dostępność zdjęć i filmów z wystawionych nieruchomości.
Zdjęcia i filmy dają szansę na lepsze poznanie nieruchomości i jej otoczenia bez wychodzenia z domu. Materiały takie pozwalają na lepsze zrozumienie oferty, a dzięki temu oszczędzają czas, którego nie tracimy na kontaktowanie się w sprawie szczegółów ofert. Dla sprzedającego lub wynajmującego materiały graficzne są dodatkowym, skutecznym narzędziem marketingowym.
Dostępność mapy do nawigacji do nieruchomości.
Dzięki mapie można zobaczyć dokładne położenie nieruchomości, a wiadomo, że w przypadku nieruchomości lokalizacja to jedna z ważniejszych rzeczy. Pozwala to m.in. na lepsze poznanie okolicy i dostępności do infrastruktury, takiej jak sklepy, przystanki komunikacji miejskiej, szkoły czy też parki. Dzięki mapie klienci mogą również łatwo ustalić czas dojazdu do pracy. Obecnie większość portali udostępnia też możliwość wyszukiwania ofert za pomocą mapy, co jest dużym udogodnieniem dla osób zainteresowanych określoną lokalizacją.
Dostępność porad i informacji dotyczących kupna lub wynajmu nieruchomości.
Portale udostępniają przydatne informacje i wskazówki dotyczące procesu kupna lub wynajmu nieruchomości, takie jak przepisy prawne, wymagania finansowe, rady dotyczące negocjacji cen itp. Wiedza ta pomaga uniknąć błędów i nieporozumień podczas procesu transakcji.
Możliwość znalezienia nieruchomości spełniających określone kryteria, takie jak cena, rozmiar, lokalizacja itp.
Użytkownicy portalu mogą skorzystać z opcji wyszukiwania zaawansowanego, która pozwala na filtrowanie ofert zgodnie z wieloma kryteriami i parametrami. Dzięki temu szybko znajdą oferty, które spełniają ich indywidualne potrzeby i preferencje. Pozwala to na wybieranie z dużo większego zbioru ofert niż przy sprawdzaniu jedynie ofert biur nieruchomości. Z kolei w przypadku drugiej strony transakcji (czyli sprzedających i wynajmujących) oszczędza czas na kontakt z klientami, którym nieruchomość i tak nie odpowiada, bo nie spełnia ich kryteriów.